Lediga jobb som Nämndsekreterare i Kungsbacka

Se lediga jobb som Nämndsekreterare i Kungsbacka. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kungsbacka som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsekreterare

Ansök    Okt 31    Kungsbacka kommun    Nämndsekreterare
Bygg- och miljöförvaltningen i Kungsbacka kommun är i ett spännande skede där vi utvecklar våra verksamheter för att kunna leverera bästa möjliga tjänster till våra invånare och näringsliv. Ett prioriterat område som Kungsbacka kommun fokuserar på är innovation och omställning till nya arbetssätt, vi söker nu dig som vill vara med och bidra i vår förflyttning!  Rollen som nämndsekreterare hos oss Som nämndsekreterare ansvarar du för att upprätthålla, u... Visa mer
Bygg- och miljöförvaltningen i Kungsbacka kommun är i ett spännande skede där vi utvecklar våra verksamheter för att kunna leverera bästa möjliga tjänster till våra invånare och näringsliv.

Ett prioriterat område som Kungsbacka kommun fokuserar på är innovation och omställning till nya arbetssätt, vi söker nu dig som vill vara med och bidra i vår förflyttning! 

Rollen som nämndsekreterare hos oss
Som nämndsekreterare ansvarar du för att upprätthålla, utveckla och säkerställa en effektiv och rättssäker nämnds- och ärendehanteringsprocess. Du är tillsammans med vår andra nämndsekreterare förvaltningens specialist inom den politiska och kommunala processen. Tillsammans ser ni till att vi har en välfungerande nämndprocess och täcker upp för varandra när behov uppstår.  

Du säkerställer att underlag och protokoll har hög kvalitet, både ur rättsligt och språkligt hänseende. Du förbereder, genomför och avslutar nämndsammanträdena och verkar som ett stöd för nämndens politiker. Du har ansvar för att ta fram och förbereda underlag för olika typer av styrdokument exempelvis delegeringsförteckningen, samt agerar superanvändare i ärendehanteringssystemet Ciceron. 

Utöver nämndadministrationen ingår arbete inom vår registratur vilket innebär diarieföring och registrering av handlingar, utlämnande av allmänna handlingar viss arkivering och andra i registraturen förekommande arbetsuppgifter. 

Inom uppdraget innefattas att ge ledningsstöd till medarbetare inom förvaltningen inom dina ansvarsområden. Du ansvarar också för att genomföra utbildningsinsatser och säkerställa att relevant information finns tillgänglig. Vidare representerar du förvaltningen i gemensamma forum och projekt inom kommunen och, vid behov, agerar du som föredragande i nämnden inom dina områden. 

Din profil
Du är en ansvarsfull person som är uppmärksam, noggrann och handlingskraftig. Du ligger steget före i planeringen, ser helheten och arbetar strukturerat. Du skapar och förvaltar goda relationer såväl internt som externt och det är självklart för dig att ge bra service. Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, kan ge tydliga instruktioner och tycker om att lösa problem med snabb anpassning till nya situationer. Du ansvarar och driver ditt arbete framåt, levererar resultat samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. 

Du har en positiv inställning till förändring och omställning och ser möjligheter i nya arbetssätt och lösningar. Det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa din roll och ditt arbete efter behoven då uppdraget utvecklas över tid. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Vi söker dig som:

- har en relevant avslutad akademisk utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig 
- har praktisk vana av att tillämpa aktuella lagrum inom området, så som kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen

Det är meriterade:

- erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller annat likvärdigt uppdrag
- erfarenhet av att arbeta i systemet Ciceron eller liknande ärendehanteringssystem

Läs gärna mer om oss
https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/bygg--och-miljoforvaltningen

Som nämndsekreterare är du en del av enheten verksamhetsstöd som leder och stöttar i de administrativa processerna inom förvaltningen. På enheten arbetar ett kunnigt team bestående av registratorer, nämndsekreterare, systemförvaltare, arkivarie och administratör. Tillsammans så skapar vi effektiva och rättssäkra stödprocesser. 

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidare anställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 17 november.

I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare till Bygg- och miljöförvaltningen

Ansök    Aug 21    Kungsbacka kommun    Nämndsekreterare
Bygg- och miljöförvaltningen i Kungsbacka kommun är i ett spännande skede där vi med digitaliseringens möjligheter utvecklar våra verksamheter för att kunna leverera bästa möjliga tjänster till våra invånare och näringsliv. Ett prioriterat område som Kungsbacka kommun fokuserar på är innovation och omställning till nya arbetssätt, vi söker nu dig som vill vara med och bidra i vår förflyttning! Rollen som nämndsekreterare hos oss Som nämndsekreterare ho... Visa mer
Bygg- och miljöförvaltningen i Kungsbacka kommun är i ett spännande skede där vi med digitaliseringens möjligheter utvecklar våra verksamheter för att kunna leverera bästa möjliga tjänster till våra invånare och näringsliv.

Ett prioriterat område som Kungsbacka kommun fokuserar på är innovation och omställning till nya arbetssätt, vi söker nu dig som vill vara med och bidra i vår förflyttning!

Rollen som nämndsekreterare hos oss
Som nämndsekreterare hos oss ansvarar du för att upprätthålla, utveckla och säkerställa en effektiv och rättssäker nämnds- och ärendehanteringsprocess. Du är tillsammans med vår andra nämndsekreterare förvaltningens specialist inom den politiska och kommunala processen. Tillsammans ser ni till att vi har en välfungerande nämndprocess och täcker upp för varandra när behov uppstår.

Du säkerställer att underlag och protokoll har hög kvalitet, både ur rättsligt och språkligt hänseende. Du förbereder, genomför och avslutar nämndsammanträdena och verkar som ett stöd för nämndens politiker.

Du har ansvar för att ta fram och förbereda beslutsunderlag för några av våra styrdokument, som delegeringsförteckningen, samt agerar superanvändare i verksamhetssystemet Ciceron.

I ditt uppdrag kommer du även ha ett övergripande ansvar för förvaltningens informationssäkerhetsarbete. Du arbetar operativt och är kontaktperson mellan förvaltning och kommunens centrala specialist inom informationssäkerhet. Din uppgift blir att kartlägga och analysera förvaltningens informationssäkerhetsarbete och komma med förslag på åtgärder och samordna det fortsatta arbetet framåt.

Inom uppdraget innefattas att ge ledningsstöd till medarbetare inom förvaltningen inom dina ansvarsområden. Du ansvarar också för att genomföra utbildningsinsatser och säkerställa att relevant information finns tillgänglig. Vidare representerar du förvaltningen i gemensamma forum och projekt inom kommunen och, vid behov, agerar du som föredragande i nämnden inom dina områden.

Du ser möjligheter till utveckling och är en viktig del i vårt arbete med innovation och omställning till nya arbetssätt. Vi vill att du bidrar till att använda digitalisering som ett verktyg i vår utvecklingsresa.

Din profil
Du är en ansvarsfull person som är uppmärksam, noggrann och handlingskraftig. Du ligger steget före i planeringen, ser helheten och arbetar strukturerat. Det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, kan ge tydliga instruktioner och tycker om att lösa problem med snabb anpassning till nya situationer. Du ansvarar och driver ditt arbete framåt, levererar resultat samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är prestigelös samt hjälper till där det behövs. För oss är det en självklarhet att du har en positiv inställning till förändring och omställning samt att du ser möjligheter i nya arbetssätt och lösningar. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som:

- har en relevant avslutad akademisk utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller annat likvärdigt uppdrag.
- har praktisk vana av att tillämpa aktuella lagrum inom området, så som kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Det är meriterade:

- om du har erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet.
- om du har erfarenhet av att arbeta i systemet Ciceron.

Läs gärna mer om oss
https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/bygg--och-miljoforvaltningen?mark=Bygg+och+miljöförvaltningen

Som nämndsekreterare är du en del av enheten verksamhetsstöd som leder och stöttar i de administrativa processerna inom förvaltningen. På enheten arbetar ett kunnigt team bestående av registratorer, nämndsekreterare, systemförvaltare, arkivarie och administratör. Tillsammans så skapar vi effektiva och rättssäkra stödprocesser.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.

Din arbetsplats är belägen i Stadshuset, med cirka två minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt som ger flexibilitet i att kunna anpassa den egna arbetsmiljön utifrån uppgiften och du har stor frihet i att planera och utforma din arbetsdag.

Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och gör nytt!

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 29 augusti.

I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare/utredare sökes till Vård & Omsorg Kungsbacka kommun

Ansök    Maj 12    Kungsbacka kommun    Nämndsekreterare
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss? Tillsammans med oss kommer du att uppleva arbetsgemenskap och ett stimulerande uppdrag. Din arbetsplats finns med cirka fem minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum, med närhet till stadens utbud av kultur, lunch och shopping. Rollen som nämdsekreterare/utredare hos oss I detta uppdrag är ... Visa mer
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Tillsammans med oss kommer du att uppleva arbetsgemenskap och ett stimulerande uppdrag.

Din arbetsplats finns med cirka fem minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum, med närhet till stadens utbud av kultur, lunch och shopping.

Rollen som nämdsekreterare/utredare hos oss
I detta uppdrag är du vår expert inom kommunal beslutsordning, där ditt förhållningssätt är styrande och stödjande. Du stödjer och agerar samordnare mellan förvaltningschef, medarbetare och nämnd. Du kommer även att utreda ärenden på förvaltningsövergripande nivå samt svara på remisser, initiativ och skriva yttranden. Tillsammans med din kollega som registrator är du förvaltningens superanvändare i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem Ciceron. I rollen ansvarar du, i samarbete med utvecklingsledare och kommunikatör, för förvaltningens årshjul med planering av aktiviteter inför nämndrapporter, uppföljning, förvaltningsledning, förvaltningsgemensamma aktiviteter etc. Dina vardagliga uppgifter är bland annat följande:

• Ansvara för och driva vår ärendeprocess inför ordförandeberedning och presidium genom att planera, administrera, genomföra, protokollföra sammanträden samt expediera beslut.

• Stödja chefer och handläggare i beredning och framdrift av ärenden.

• Genomföra övergripande utredningar på uppdrag av förvaltningsledning och nämnd.

 • Samordna och ansvara för samlad tjänsteskrivning liksom uppföljning vid gransknings- och revisionsuppdrag.

• Utreda och besvara remisser, yttranden och initiativ.

 • Fördela inkomna ärenden som ska till nämnd.

• Genomföra utbildningsinsatser för medarbetare i användningen av ärende- och dokumenthanteringssystemet.

• Ersätta registrator vid frånvaro.

• Representera förvaltningen vid kommungemensamma uppdrag.

• Utveckla rutiner och förhållningssätt som stödjer ett digitalt arbetssätt.

Dina kontaktytor är flera, både med kollegor inom och utanför förvaltningen samt med politiker i nämnden och medborgare. Du ingår i kommungemensamma nätverk för nämndsekreterare där ni delar idéer, lärdomar och lyckade recept. Din närmaste samarbetspartner är registratorn och ni båda arbetar inom förvaltningsledningskontoret där övriga stödjande och styrande verksamheter såsom HR, ekonomi, kommunikation och verksamhetsutveckling ingår.

Din profil
Vi söker en ansvarsfull, självständig och noggrann lagspelare till oss. Du är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift, så att din omgivning uppfattar dig som tydlig. Vi tror även att du har förmåga att påverka din mottagare när situationen kräver, för att säkra en god leverans. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en avslutad adekvat högskoleexamen inom offentlig förvaltning, juridik eller likvärdigt. Du har en generellt god IT-vana. Du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning liksom god kunskap och erfarenhet av kommunal beslutsordning och övergripande utredningsuppdrag. Om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är det meriterande.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med start 1 september eller enligt överenskommelse.

Hos oss är du flexanställd, vilket betyder att du har möjlighet att påverka din arbetstid, där vårt förhållningssätt är frihet under ansvar utifrån ett tillitsbaserat ledarskap. Vi har förmånen att ibland kunna arbeta hemifrån eller från en annan plats utanför den ordinarie arbetsplatsen efter dialog med chef.

Vi erbjuder en arbetsplats där du har möjlighet att påverka, göra skillnad och att ta ansvar. Hos oss får du utvecklas i din profession och där balans i livet är en självklarhet. Här hjälper vi varandra och har roligt tillsammans.

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 15 juni. 

Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval. Detta innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV.

Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg
Vi är idag cirka 2000 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet ger våra invånare omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. I nära dialog med den enskilde och anhöriga hjälper vi våra omsorgstagare att leva ett trygg och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Vi möter omsorgstagare med kunskap, engagemang och arbetsglädje och tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare till förvaltningen Teknik

Ansök    Feb 23    Kungsbacka kommun    Nämndsekreterare
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss? Är du strukturerad och noggrann? Vill du arbeta för att kvalitetssäkra den demokratiska processen? Tycker du även att samordning gentemot leverantörer, sammanställa ekonomisk data kopplat till särskild kollektivtrafik samt planera och genomföra kvalitetshöjande åtgärder inom området låter attraktivt? Då är... Visa mer
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Är du strukturerad och noggrann? Vill du arbeta för att kvalitetssäkra den demokratiska processen? Tycker du även att samordning gentemot leverantörer, sammanställa ekonomisk data kopplat till särskild kollektivtrafik samt planera och genomföra kvalitetshöjande åtgärder inom området låter attraktivt? Då är du varmt välkommen till Teknik som nämndsekreterare!  

Rollen som nämndsekreterare hos oss
Tillsammans med förvaltningschefen ansvarar du för att Teknik har en väl fungerande nämnds- och ärendehanteringsprocess.

Du säkerställer att underlag och protokoll har hög kvalitet, både ur rättsligt och språkligt hänseende och agerar även superanvändare i systemet.

Du kommer att arbeta i team tillsammans med vår registrator och arkivarie som bland annat hanterar förvaltningens olika kanaler för inkommande handlingar och bidrar till utvecklingen av vårt informationsflöde.  

Du kommer att vara ansvarig för, och förvaltningens specialist inom, den politiska och kommunala processen och nämndstrukturen. Du ansvarar för att administrera, utveckla och kvalitetssäkra processen och agerar kvalitetskontroll på de ärenden som ska upp till sammanträde.

I uppdraget innefattas även ledningsstöd till förvaltningschef, ansvar för revidering av delegeringsordning, stöd till politiker, förvaltningens chefer och medarbetare inom dina områden och du ansvarar även för utbildningsinsatser och att relevant information inom området finns tillgängligt. Del av tjänsten innefattar även samordning av färdtjänst exempelvis genom dialog med leverantörer, sammanställa ekonomisk data kopplat till särskild kollektivtrafik samt planera och genomföra kvalitetshöjande åtgärder inom området.

Du representerar förvaltningen i kommungemensamma forum och projekt och vid behov är du även föredragande i nämnd, inom dina områden.

Förvaltningen har genomfört en omorganisation vilket kan ge möjlighet att påverka rollen. Eftersom världen ständigt förändras kan även uppdraget revideras.

Din profil
Som person är du ansvarstagande och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är serviceinriktad och prestigelös i allt du gör. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar bra med andra. Du är en problemlösare som ser helheter och samband och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, paralegal eller samhällsvetare ihop med relevant arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av nämndarbete, färdtjänst och ärendehantering är det meriterande. Du har god kännedom om arbete i offentlig förvaltning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arkiv, diarie- och dokumenthantering. 

Om oss på Verksamhetsstöd
Enheten för verksamhetsstöd är en förvaltningsövergripande enhet som leder och stöttar i de administrativa processerna inom förvaltningen för Teknik. Inom vår enhet arbetar en grupp specialister med registrering och annan administrativ hantering av handlingar, nämndadministration, ekonomi, kommunikation, HR och GIS. Du kan läsa mer om nämnd och förvaltning vid Teknik genom länken: https://www.kungsbacka.se/ Kommun-och-politik/Kommunens-organisation/Politiska-namnder/Teknik/

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Nämndens månatliga sammanträde är förlagda på kvällstid, i övrigt är tjänsten på dagtid. Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 9 mars.

Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval. Detta innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV.

#LI-KUNGSBACKA

Om oss förvaltningen för Teknik
På Förvaltningen för Teknik arbetar ca 240 medarbetare med att planera, underhålla och bygga ut infrastruktur i hela kommunen. Vi ansvarar bland annat för gator och gatubelysning, färdtjänst, gång-och cykelvägar, allmänna platser och parker, dricksvattenproduktion, avloppsrening och allmänna VA-ledningar, avfallshantering och återvinning samt det kommunala bredbandsnätet. Hos oss får du kollegor med hög kompetens som har kul ihop och bryr sig om varandra. Vi har viktiga arbetsuppgifter och vet att vi gör nytta.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare till Bygg- och miljöförvaltningen

Ansök    Jun 3    Kungsbacka kommun    Nämndsekreterare
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss? Bygg- och miljöförvaltningen i Kungsbacka kommun är i ett spännande skede, där vi går mot en digital och sammanhållen e-förvaltning som ska innehålla e-tjänster, elektronisk dokument- och ärendehantering samt e-arkiv med stark koppling till utvecklingen i kommunen i övrigt. För att lyckas på vår resa så... Visa mer
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Bygg- och miljöförvaltningen i Kungsbacka kommun är i ett spännande skede, där vi går mot en digital och sammanhållen e-förvaltning som ska innehålla e-tjänster, elektronisk dokument- och ärendehantering samt e-arkiv med stark koppling till utvecklingen i kommunen i övrigt.

För att lyckas på vår resa så söker vi dig som vill vara med och bidra och hjälpa till i vår förflyttning.

Rollen som nämndsekreterare och dataskyddskontakt hos oss
Som nämndsekreterare hos oss ansvarar du för att upprätthålla, utveckla och säkerställa en effektiv och rättssäker nämnds- och ärendehanteringsprocess. Du är förvaltningens specialist inom den politiska och kommunala processen och i din roll är du sekreterare på de olika politiska sammanträdena och dess beredningar. I din roll säkerställer du vidare att underlag och protokoll har hög kvalitet, både ur rättsligt och språkligt hänseende och agerar även superanvändare i verksamhetssystemet.

Som dataskyddskontakt är du nämndens kontaktperson för dataskyddshanteringen. Du samordnar och är ett stöd i de uppgifter som genomförs inom ramen för dataskyddsförordningen med fokus att hitta effektivare arbetssätt och rutiner som utvecklar och säkerställer ett väl fungerande dataskydd.

I uppdraget innefattas även ledningsstöd till förvaltningschef, politiker, chefer och medarbetare inom dina områden och du ansvarar även för utbildningsinsatser och att relevant information inom området finns tillgängligt. Du representerar förvaltningen i kommungemensamma forum och projekt och vid behov är du även föredragande i nämnd, inom dina områden.

Du ser möjlighet till utveckling och är en viktig del i vår fortsätta arbete mot en e-förvaltning. Vi vill att du bidrar i att se hur vi kan använda digitaliseringen som ett hjälpmedel i vår resa i att förflytta oss.

Din profil
Som person är du nyfiken, lyhörd, noggrann och handlingskraftig. Du är genuint intresserad av att skapa och vårda goda relationer, med en vilja att göra skillnad för dem vi är till för. Du driver ditt arbete framåt och levererar resultat samt prioriterar uppgifter på ett systematiskt sätt. För oss är det en självklarhet att du har en positiv inställning till förändringar och på ett kreativt vis vill komma med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en relevant avslutad akademisk utbildning inom till exempel offentlig förvaltning, statsvetenskap, kommunikation, ekonomi eller juridik. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har praktisk vana av att tillämpa aktuella lagrum inom området, så som kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare. Likaså ser vi gärna att du har goda kunskaper inom dataskyddsförordningen och har vana av att praktiskt tillämpa dina kunskaper utifrån förordningen i verkligheten.

Har du arbetat med processkartläggning och har erfarenhet av att digitalisera och automatisera processer är det meriterande. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från en politiskt styrd verksamhet. 

Om oss på verksamhetsstöd
Som nämndsekreterare tillhör du enheten verksamhetsstöd, som har i uppdrag att stödja förvaltningens stödprocesser på olika sätt. På avdelningen arbetar registratorer, nämndsekreterare, systemförvaltare, arkivarie och administratör. Tillsammans så skapar vi effektiva och rättssäkra stödprocesser. Vi är engagerade och regelkunniga problemlösare och vi är där kunden behöver oss.

Din arbetsplats finns med cirka två minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum. Stadshuset är nyrenoverat för en aktivitetsbaserad miljö.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.

Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/

Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan senast 17 juni.

Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval. Detta innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV.

Om oss förvaltningen för Bygg- och miljöförvaltningen
Bygg- och miljöförvaltningen består av avdelningarna Bygglov, Geodata, Miljö- och hälsoskydd och Verksamhetsstöd och Stab. Totalt är vi ett 100-tal medarbetare som ger service till invånare och företagare vid byggnation samt inom miljö och hälsa. Vårt uppdrag är kort och gott att säkerställa en god samhällsbyggnad och vi som jobbar här är engagerade, regelkunniga problemlösare.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare till förvaltningen för Service i Kungsbacka

Ansök    Maj 15    Kungsbacka kommun    Nämndsekreterare
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss? Vi söker en social och genuint serviceinriktad ordning-och-reda-person som brinner för att författa formella och juridiskt korrekta texter. Känner du igen dig? Kort sagt, det vi söker är en driven och självgående nämndsekreterare som vill arbeta för att kvalitetssäkra den demokratiska processen på Förva... Visa mer
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Vi söker en social och genuint serviceinriktad ordning-och-reda-person som brinner för att författa formella och juridiskt korrekta texter.

Känner du igen dig? Kort sagt, det vi söker är en driven och självgående nämndsekreterare som vill arbeta för att kvalitetssäkra den demokratiska processen på Förvaltningen för Service i Kungsbacka.

Rollen som nämndsekreterare hos oss

Du kommer att tillhöra enheten Utveckling och Administration på Förvaltningen för Service i Kungsbacka. Tillsammans med förvaltningschefen ansvarar du för att Service har väl fungerande nämnds- och ärendehanteringsprocesser. I uppdraget ingår att säkerställa att underlag och protokoll håller yppersta kvalitet, både ur juridisk och språkligt hänseende samt att ge politiker, chefer och handläggare stöd med hög servicegrad. Du kommer också att administrera, genomföra och protokollföra sammanträden, expediera protokoll och beslut samt arkivera.

Vår registrator och arkivarie är dina närmaste lagspelare, men i teamet ingår även utvecklingsledare, utvecklare och projektledare. Du ingår även i olika kommunövergripande nätverk relevanta för din roll. I din roll ingår att utbilda politiker i nämndsprocessen, utbilda handläggarna i tjänsteskrivelser, ge support och kontera användarkonton. Vidare ingår även att utföra intern kontroll/kvalitets-säkring, ta fram innehåll till delårsrapporter/ årsredovisning och att vara förvaltningens super-user i vårt ärendehanteringssystem med mera. Du erbjuds ett omväxlande och händelserikt arbete där du är med och för processer framåt och bidrar i vårt förbättringsarbete. Bland annat står vi inför ett byte av ärendehanteringssystem där du kommer att vara en nyckelperson inom vår förvaltning.

 

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik, alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig, t ex att du har kunskap om nämndarbete och tidigare har arbetat med ärendehandläggning. Du har god kännedom om hur beslutsordningen ser ut för kommuner samt om lagstiftningen inom området. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har kunskaper i GDPR, erfarenhet av avtalshantering eller har arbetat med digitalisering. Även erfarenhet från ärendehanteringssystem, såsom exempelvis Ciceron, är meriterande.

Som person är du ansvarstagande och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är en problemlösare som ser helheter och samband och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. För att trivas i rollen så behöver du ha ett intresse för beslutsfattande och styrning från politik till utförande. Att du är tydlig i din kommunikation är också viktigt för att säkerställa hög kvalitet, liksom att du har förmåga att identifiera och formulera essensen ur ett större, komplext sammanhang.

Om du känner igen dig i denna beskrivning, varmt välkommen med din ansökan senast 28 maj 2019. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Vi erbjuder

Tillsvidareanställning på heltid med start 15 augusti eller enligt överenskommelse. Nämndsmötena kan vara förlagda på kvällstid i övrigt är tjänsten på dagtid. Vi erbjuder en modern arbetsmiljö och vi arbetar aktivitetsbaserat på vår arbetsplats.



Om oss förvaltningen för Service

Förvaltningen för Service är Kungsbacka kommuns tredje största förvaltning. Service kärnverksamhet är att tillsammans med förvaltningarna utveckla, leverera och samordna all den service som de behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Detta arbete sker i nära samarbete med de olika förvaltningarna.

Förvaltningen levererar en stor bredd av tjänster inom fastighet, lokalvård, måltid, IT, fordon, medborgar- och kundstöd, inköp, rekrytering och lönehantering. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningars förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare/utredare

Ansök    Dec 19    Kungsbacka kommun    Nämndsekreterare
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss? Tillsammans med oss kommer du att uppleva arbetsgemenskap och ett stimulerande uppdrag. Din arbetsplats finns med cirka fem minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum, också med närhet till kulturutbud, lunchrestauranger och shoppingcenter. Vad innebär uppdraget som Nämndsekreterare/utredare?... Visa mer
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Tillsammans med oss kommer du att uppleva arbetsgemenskap och ett stimulerande uppdrag.

Din arbetsplats finns med cirka fem minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum, också med närhet till kulturutbud, lunchrestauranger och shoppingcenter.

Vad innebär uppdraget som Nämndsekreterare/utredare?
I detta uppdrag är du vår expert inom kommunal beslutsordning, där ditt förhållningssätt är styrande och stödjande. Du stödjer och agerar samordnare mellan förvaltningschef, medarbetare och nämnd. Du kommer även att utreda och handlägga egna ärenden samt svara på remisser och skriva yttranden. Tillsammans med din kollega som registrator är du superanvändare och systemadministratör i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem Ciceron.  

I rollen arbetar du för kommungemensamma och nedbrutna nämndmål med tillhörande årliga aktiviteter. Dina vardagliga uppgifter är bland annat följande: 

- Ansvara för och driva vår ärendeprocess inför ledning, ordförandeberedning, presidium och nämnd genom att planera, administrera, genomföra, protokollföra sammanträde samt expediera beslut.
- Stödja chefer och handläggare i beredning och framdrift av ärenden.
- Genomföra övergripande utredningar på uppdrag av förvaltningsledning och nämnd.
- Samordna och ansvara för samlad tjänsteskrivning liksom uppföljning vid gransknings- och revisionsuppdrag.
- Utreda och besvara remisser och yttranden.
- Fördela inkomna ärenden som ska till nämnd.
- Genomföra utbildningsinsatser för medarbetare i användningen av ärendehanteringssystemet.
- Ersätta registrator vid frånvaro.
- Representera förvaltningen vid kommungemensamma uppdrag.
- Utveckla rutiner och förhållningssätt som stödjer ett digitalt arbetssätt.

Dina kontaktytor är flera, både med kollegor inom och utanför förvaltningen samt med politiker i nämnden och medborgare. Du ingår i kommungemensamma nätverk för nämndsekreterare där ni delar idéer, lärdomar och lyckade recept.

Du ingår i ett team med spetskompetens inom registratur, administration och kommunikation och arbetar nära verksamheter såsom HR, ekonomi och verksamhetsutveckling.  

Vilken bakgrund tror vi att du har?
För oss är din inställning det viktigaste. Vi söker en ansvarsfull, självständig och noggrann lagspelare till oss. Du är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift, så att din omgivning uppfattar dig som tydlig. Vi tror även att du har förmåga att påverka din mottagare när situationen kräver, för att säkra en god leverans.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en avslutad adekvat högskoleexamen, så som inom offentlig förvaltning, juridik eller likvärdigt. Du har en generellt god IT-vana. Om du har flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är detta meriterande, liksom om du har god kunskap om kommunal beslutsordning och utredningsuppdrag.

Vilka är vi?
Vi på förvaltningen för Vård & Omsorg är cirka 2800 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet ger våra invånare vård och omsorg. I nära dialog med den enskilde och närstående hjälper vi våra kunder att leva ett tryggt och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Vi möter kunderna med kunskap, engagemang och arbetsglädje och tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Erbjudande
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 15 februari eller enligt överenskommelse. Hos oss är du flex-anställd, vilket betyder att du har möjlighet att påverka din arbetstid, där vårt förhållningssätt är frihet under ansvar utifrån ett tillitsbaserat ledarskap från din chef. Låter detta som ett spännande uppdrag? Det tycker vi också!

God Jul och välkommen med din ansökan senast 7 januari.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. Visa mindre